lunes, 17 de octubre de 2016

Oportunitat per Many, Guybrush o Sam?

SI observem les tendències “modes” dels darrers anys, ens adonem que aquestes venen sovint lligades a la tecnologia, a l’aparició d’algun element tecnològic que introdueix-hi alguna novetat, als sectors als quals forma part.

Si deixem la qüestió comercial fora de l’equació, ens trobem com a estat la relació de la tecnologia amb els usuaris (i viceversa), el que ha anat variant el que era “trendy” en cada moment.

Fixant-nos en un dels sectors que més ha crescut en aquest darrers anys, com és el dels videojocs, observem aquesta tendència de manera clara. No obstant, aquí voldria parlar de l’oportunitat que té un dels gèneres de videojocs, d’aquets que van ser molt importants en altres moments de la encara jove història de l’oci electrònic, i que a dia d’avui viu una mica a l’ostracisme, però que la tecnologia li pot permetre ressorgir. Parlo de les aventures gràfiques “clàssiques” i la seva possible relació amb la Realitat Virtual (VR).

HTC Vive, Oculus Rift o Playstation VR han donat el següent pas en el mon dels videojocs domèstics, amb la immersió (fatxes tranquils que no parlem del català) com a principal atractiu, porten a les llars la possibilitat de viure experiències fins ara impossibles. Els aficionats a la conducció o al terror es freguen les mans, però, i les aventures gràfiques?

Pensem en Monkey Island, Indiana Jones, Sam and Max, Grim Fandango, Maniac Mansion (ais Lucas Arts, un minut de silenci), Broken Sword o altres més moderns com Randal’s Monday. Imagineu-ho ara en VR. Si faig jo aquest exercici, veuria un videojoc utilitzant mecàniques semblants al personatge de Jayden en Heavy Rain; on al polsar un botó, apareguí l’inventari (peça clau en les aventures gràfiques) com si d’un holograma es tractés i poder anar passant i mesclant objectes fins aconseguir una “perchapato”.

En quant a la mobilitat tampoc seria un problema ja que, l’estil “point and click” de les aventures clàssiques és similar al que utilitzen alguns videojocs de la VR. Exemples com Batman: Arkham VR, apropen el retorn d’aquest gènere a l’actualitat “gamer”. Veure’m si torna algun dels clàssics.


Look behind you! A three-headed Monkey! – Guybrush Threepwood

No hay comentarios:

Publicar un comentario