viernes, 18 de marzo de 2016

La falsedat induïda de la felicitat i l'oci

                                                                                   (Text en català i castellà)
CATALÀ:

Ser-hi implica esforç; entenguin que ser-hi no significa únicament respirar, haver sigut parit,  la definició simplista proporcionada cap al comú, no es més que un vell desig de certs pensadors heretat pels falsos il·lustrats de corbates ratllades de blau i blanc amb lobjectiu dun control invisible per a molts però ben present. La realitat es complexa i malgrat que cal simplificar com a primer pas per aconseguir entendre les diferents andròmines que composen el conjunt. Es la complexitat la que ens permet definir el ser-hi i que al mateix temps ens concedeix la definició. Ser-hi es complexitat, qüestionar ho tot des del més petit dels essers fins l’estructura més enrevessada. Però si definir ser-hi implica una definició tan complexa com el seu propi significat, el terme esforç ens confirma l’excepció a la regla amb la seva simplicitat, implica voluntat, es poder i voler, es saber “Per qui, fins quan i per què”.

La imposició d’una manera de fer, de veure el mon es el que ens condueix a la desgràcia, a la amargor profunda i a una rutina inútil a la que estar sotmès com a única opció a la simple existència. La jornada laboral com a “esclavatge” i no com a mesura d’autorealització, de creixement moral, intel·lectual o físic, es la clau del pany que hi tenim al front; es l’eina utilitzada per la burgesia, ja sigui catalana, espanyola, europea o iugoslava que utilitzant “la puta i la ramoneta” o el “Haz ver que..” ens ofega constantment, ens sotmet a les seves voluntats amb l’únic i fals desig d’una futurible possibilitat d’enriquiment a costa dels altres; no es la solució senyors.


L’evidencia ens diu que quan l’esforç ve relacionat amb la felicitat, l’esser humà es capaç de realitzar les millors obres mai vistes; es quan es força la màquina que acaben per aparèixer les pantalles de “System Error” a la nostra pròpia computadora.  La decisió es nostra, està a les nostres mans el ser capaços d’avançar o estancar-nos. Quin es l’objectiu de l’esser humà al mon sinó es el buscar la felicitat, dubte molt que Déu, Jehovà, Al-lāh, Messi, digueu-li com vulgueu, desitges la desgràcia a la humanitat, o potser si? Es possible que Déu, o les creadors del mateix, si que desitgessin això, desitgessin el conflicte i el sotmetiment d’una part de gent, potser Nietzsche no anava mal encaminat al parlar de “Der Wille zur Macht”. Si es així, la resposta torna a ser clara, que els  fotin.

CASTELLANO:

Estar implica esfuerzo; entiendan que estar allí no significa únicamente respirar, haber sido parido, la definición simplista proporcionada hacia el común, no es más que un viejo deseo de ciertos pensadores heredado por los falsos ilustrados de corbatas rayadas de azul y blanco con el objetivo de un control "invisible para muchos" pero bien presente. La realidad es compleja y pese a que hay que simplificar como primer paso para lograr entender las diferentes trastos que componen el conjunto. Se la complejidad la que nos permite definir el estar allí y que al mismo tiempo nos concede la definición. Estar ahí se complejidad, cuestionar todo desde el más pequeño de los seres hasta la estructura más enrevesada. Pero si definir estar implica una definición tan compleja como su propio significado, el término esfuerzo nos confirma la excepción a la regla con su simplicidad, implica voluntad, se pudo y quiso, se supo "Por quién, hasta cuándo y por qué ".

La imposición de una manera de hacer, de ver el mundo es lo que nos conduce a la desgracia, la amargura profunda y una rutina inútil en la que estuvo sometido como única opción a la simple existencia. La jornada laboral como "esclavitud" y no como medida de autorrealización, de crecimiento moral, intelectual o físico, es la llave de la cerradura que tenemos al frente; es la herramienta utilizada por la burguesía, ya sea catalana, española, europea o yugoslava que utilizando "la puta y la ramoneta" o el "Haz ver que .." nos ahoga constantemente, nos somete a sus voluntades con el único y falso deseo de una futurible posibilidad de enriquecimiento a costa de los demás; no se la solución señores.

La evidencia nos dice que cuando el esfuerzo viene relacionado con la felicidad, el ser humano es capaz de realizar las mejores obras nunca vistas; es cuando se fuerza la máquina que acaban por aparecer las pantallas de "System Error" en nuestra propia computadora. La decisión es nuestra, está en nuestras manos el ser capaces de avanzar o estancarnos. ¿Cuál es el objetivo del ser humano en el mundo sino es el buscar la felicidad, duda mucho que Dios, Jehová, Al-lah, Messi, dígale como desee, deseas la desgracia a la humanidad, o quizás si? Es posible que Dios, o las creadores del mismo, si que desearan embargo, desearan el conflicto y el sometimiento de una parte de gente, quizá Nietzsche no iba mal encaminado al hablar de "Der Wille zur Macht". Si es así, la respuesta vuelve a ser clara, que los jodan.

No hay comentarios:

Publicar un comentario